Starsze Siostry Lekcja Pierwsza

~~~

Przebudzenie Lilith – Lekcja Historii

Kochane Kobiety

Oto nasza pierwsza Lekcja w ramach rocznego programu Starsze Siostry.

Zapraszam Cię w podróż w, niezbyt odległą, ale jednak przeszłość, do czasów kiedy we współczesnym, zachodnim świecie budziła się Lilith a kobiety przypomniały sobie o siostrzeństwie i kręgach.

Co zostało dziś z postulatów naszych Sióstr, feministek 2 fali?

Czy mamy to, czego one się domagały?

Czy znalazłyśmy odpowiedzi na pytania tamtych czasów o równouprawnienie, role społeczne, prawo do seksualnej satysfakcji i samostanowienie o swojej seksualność? 

Jak się ma Lilith, która gwałtownie przebudziła się w tamtych czasach? Czy może być sobą? Czy życie w zgodzie z Ewą?

Jakie jest Twoje miejsce i Twoja rola w 4 fali feminizmu, która nadciąga i wyraża się przez powstająca na szeroką skalę Kulturę Kręgu i nowego Siostrzeństwa?

Do Lekcji Pierwszej wybrałam dla Was 4 filmy: fabularny, dokumentalny, edukacyjno-rozwojowy i erotyczny.

Trzy z tych filmów zostały stworzone kilka dekad temu, pochodzą z lat 60, 70 i 90- tych, a jeden z nich, dokumentalny, powstał współcześnie, aby przybliżyć działalność Ruchu Wyzwolenia Kobiet z wczesnych lat 70-tych, opisywanego później, jako druga fala feminizmu.

Masz czas do 28 lutego!

Na zapoznanie się z materiałami i wykonanie ćwiczeń masz czas do 28 lutego 2021 r. Ale oczywiście zachęcam Cię do dzielenia się wrażeniami podczas Kręgów Starszych Sióstr, w komentarzach pod tą Lekcją lub na naszej grupie facebookowej.

Ewa i Lilith. Pojednanie – Rytuał Online

W ramach tej Lekcji odbędzie się również specjalne spotkanie online pt. „Ewa i Lilith. Pojednanie”. Bardzo mi zależy, żeby w tym spotkaniu wzięły udział wszystkie Starsze Siostry, ponieważ jest to rytuał, który jest ważny dla tej Lekcji.

Proszę Was o pomoc w ustaleniu wspólnego terminu, który będzie dobry dla nas wszystkich.

Ja proponuję jeden z tych 3 terminów:

23 stycznia, sobota godz. 12.00 – 15.00

25 stycznia, poniedziałek godz. 19.00 – 22.00

27 stycznia, środa godz. 20.00 – 23.00

(godziny do drobnej korekty)

Zapraszam Cię do wspólnej eksploracji!

~~~

FILM PIERWSZY „PIĘKNOŚĆ DNIA” z 1967 roku reż. Luis Bunuel

Film Bunuela z 1967 roku, który wywołał skandal jeszcze zanim wszedł na ekrany. Mówił o tym, co było w owych czasach tabu – erotycznym niespełnieniu kobiet i ich mrocznych fantazjach.

Zobacz film a potem odpowiedź na poniższe pytania:

1. Jakie było Twoje pierwsze wrażenie, kiedy poznałaś parę naszych bohaterów. Co sobie pomyślałaś o ich życiu? O ich życiu seksualnym?

2. Co poczułaś kiedy poznałaś sekretną erotyczną fantazję kobiety? Jakie miałaś wrażenie w ciele, myśli, emocje?

3. Jak przeżyłaś decyzję bohaterki o zatrudnieniu się w domu publicznym?  Czy potrafiłabyś się wczuć w nią podczas procesu decyzyjnego? Spróbuj napisać w jej imieniu stronę w pamiętniku opisującą jej myśli, emocje, wątpliwości z tym związane.

4. Pomyśl teraz o katalogu jej kochanków w domu publicznym – napisz kilka słów własnego komentarza o każdym z nich. Z jakimi seksualnymi pragnieniami przychodzili? Jakiego rodzaju zaspokojenia szukali? Który z tych epizodów wywołał Twoją najsilniejszą reakcję? Czy któryś Cię podniecił? Zdenerwował? Odrzucił? Rozbawił?

5. A teraz mężczyzna, z którym bohaterka miała romans – jaka jest Twoja reakcja na tego mężczyznę. Pociąga Cię? Odrzuca? Co dokładnie? Co Twoim zdaniem było atrakcyjne dla naszej bohaterki w tej relacji?

6. O czym dla Ciebie jest ta historia?

Gdzie znaleźć ten film: 

Film jest dostępny w internecie na darmowych stronach, z polskim lektorem, w różnej jakości. Na przykład:

~~~

FILM DRUGI  „SHE’S BEAUTIFUL WHEN SHE’S ANGRY” z 2014 r. reż. Mary Dore

Film prezentujący działalność Ruchu Wyzwolenia Kobiet z lat 70-tych w USA, który potem był nazwany 2 falą feminizmu. Poznasz wiele z czołowych przedstawicielek tego ruchu i ich działalność. Inspirujący obraz, dzięki któremu możemy się określić – gdzie jesteśmy teraz jako kultura i czy podążamy w dobrym kierunku. 

Zobacz film a potem odpowiedź na poniższe pytania:

1.Jakie reakcje, wrażenia w ciele, emocje i myśli wywołało w Tobie zostawienie współczesnych wydarzeń ostatnich lat w temacie praw seksualnych kobiet z tym, co działo się ponad 50 lat temu w tych samych tematach?

2. Która z liderek ruchu feministycznego z lat 70-tych zrobiła na Tobie największe wrażenie i dlaczego?

3. Jak i czy rzeczywistość sprzed feminizmu 2 fali różni się od świata, w jakim żyjemy teraz w Polsce?

4. Jakie wrażenia, reakcje, emocje i myśli wywołuje w Tobie opowieść o kobiecych spotkaniach, nazywanych „spotkaniami podnoszenia świadomości”, podczas których kobiety w latach 70-tych dzieliły się swoim doświadczeniem, bycia kobietą (również kobietą seksualną) w świecie męskiej dominacji. Czy widzisz podobieństwa między tymi spotkaniami a naszymi kręgami? Jeśli tak, to jakie?

Gdzie znaleźć ten film: 

Film jest dostępny w płatnym serwisie Netflix. Możesz skorzystać z bezpłatnego, 14 dniowego okresu próbnego.

~~~

FILM TRZECI  „HOW TO BE A SEX GODDESS” z 1992 r. reż. Annie Sprinkle

Fascynujący i soczysty Wideo Warsztat odkrywania swojego seksualnego potencjału prowadzony przez Annie Sprinkle – seksualną aktywiskę drugiej fali feminizmu, artystkę i erotyczną performerkę (z polskimi korzeniami!)

Ten film to jeden z wielu tego typu warsztatów świadomości seksualnej, które powstały na fali feministycznego przebudzenia lat 70-tych.

Zobacz film a potem odpowiedź na poniższe pytania:

1.Jakie reakcje, wrażenia w ciele, emocje, myśli wywołała w Tobie postać prowadzącej warsztat – Anie Sprinkle i jej doświadczenie i styl życia, jaki prowadzi.

2.Jakie reakcje, wrażenia w ciele, emocje, myśli wywołała w Tobie różnorodność kobiet, które występują jako asystentki w tym warsztacie. Która z kobiet najbardziej przyciągnęła twoją uwagę a którą było Ci trudno oglądać. Dlaczego?

3. Jakie propozycje ćwiczeń warsztatowych zaskoczyły Cię, rozbawiły, podnieciły a które zniechęciły, zasmuciły lub oburzyły?

4. Jak rozumiesz różnicę między „dziwką” a „boginią” według Annie Sprinkle?

5. Które z ćwiczeń włączyłabyś do swojego warsztatu z budzenia seksualności dla kobiet?

6. Których na pewno byś nie włączyła?

7. Gdybyś sama miała stworzyć scenariusz takiego wideo warsztatu dla kobiet w Polsce w drugiej dekadzie XXI wieku – jakie miałby moduły?

8. Jakie reakcje, wrażenia w ciele, emocje, myśli wywołały w Tobie kobiety, które w tak szczególny sposób, w intymnym kontakcie wspierają się w odkrywaniu własnego erotycznego potencjału? 

9. Jak myślisz – dlaczego w filmie nie ma mężczyzn? Inspiracji do odpowiedzi szukaj w filmie dokumentalnym …

Gdzie znaleźć ten film: 

Film jest jednym z materiałów edukacyjnych instytutu szkolącego seksualnych bodyworkerów prowadzonego przez Josepha Kramera. Udostępniam Wam te materiały poufnie, prosząc o nierozprzestrzenianie.

Gdybyście chciały uzyskać dostęp do wielu niezwykłych materiałów edukacyjnych i wesprzeć sex pozytywną działalność instytutu – zapraszam do wykupienia dostępu do biblioteki TUTAJ

Pod przyciskiem wkleiłam link do folderu na moim Dysku Google. Jeśli nie działa – napiszcie do mnie a wyślę Wam mailem.

~~~

FILM CZWARTY  „DIABEŁ W PANNIE JONES” z 1973 r. reż. Gerard Damiano

Film pornograficzny z 1973 roku, który odniósł ogromny sukces i był wyświetlany w „normalnych” kinach. Opowiada historię kobiety, dziewicy, która doświadczyła wyjątkowej seksualnej  edukacji i dostała szansę spełnienia swoich najskrytszych erotycznych fantazji.

Zobacz film a potem odpowiedź na poniższe pytania:

1. Jak się czułaś oglądając film pornograficzny? Czy obejrzałaś go od początku do końca czy robiłaś przerwy? Jeśli z przerwami – to dlaczego ich potrzebowałaś? Czy obejrzałabyś ten film, gdyby nie był „zadany”

2.Jaki obraz kobiecej seksualności wyłania się ze scenariusza?

3. Jaki wizerunek kobiety wyłania się z tego filmu? Jaką drogę przechodzi główna bohaterka, jak się zmienia, jak rozwija jako seksualna istota?

4. Jak odebrałaś relacje między kochankami? Komunikację między nimi?

5. Jakie miałaś reakcje w ciele, emocje, myśli podczas pierwszej sceny seksu „seksualna edukacja” w filmie? Czy czułaś podniecenie? Jeśli tak, to w których momentach? Czy coś w filmie odrzuciło Cię, sprawiło dyskomfort? Co to było?

Czy fakt, że jest to film z lat 70-tych i przedstawia wizerunek ciała obowiązujący w tamtych czasach (scenografia, wygląd, fryzury, akcesoria erotyczne, owłosienie genitaliów) miał dla Ciebie znaczenie? Jeśli tak, to jakie?

6. Przeanalizuj w podobny sposób pozostałe sceny: seksu z drugą kobietą, seksu solo w wannie, z dwoma mężczyznami, seksu solo z owocami i wężem, seksu w trójkącie z drugą kobietą. 

7. Gdybyś miała wpleść w swoje życie seksualne jeden z wątków z filmu „Diabeł w Pannie Jones” to co by to było? Zainscenizowanie z partnerem sceny edukacji seksualnej? Seks w olejku? Seks z kobietą? Podwójna penetracja? Seks solo ze strumieniem wody? Seks solo z owocami?

8. Jaki wizerunek kobiety wyłania się z tego filmu? Jaką drogę przechodzi główna bohaterka, jak się zmienia, jak rozwija jako seksualna istota?

9. Jakie wrażenia wywołała w Tobie ostatnia scena z filmu? Co jest piekłem dla Panny Jones?

Gdzie znaleźć ten film: 

Film można znaleźć na wielu stronach z filmami porno, głównie w wersji anglojęzycznej. Znalazłam do również na portalu Chomikuj z polskimi napisami.

Poniżej link do jednej ze stron z filmami porno – uwaga na wirusy! Sprawdź czy masz dobry program antywirusowy zanim klikniesz!

~~~

A TERAZ ĆWICZENIA!

Oprócz pytań do filmów mam dla Ciebie również kilka zadań domowych 🙂

Zadanie 1:

Opisz swoją seksualną fantazję. Spróbuj zrobić to jak najbardziej plastycznie, tak jakbyś pisała scenariusz filmu erotycznego. Jeśli nie masz fantazji (albo wydaje Ci się, że nie masz) to stwórz erotyczny scenariusz, który radykalnie odbiega od tego, co do tej pory wybierałaś w swoim życiu seksualnym.

Zadanie dodatkowe:

Zajrzyj do Lekcji w Sex&Love School „Seksualne Fantazje” i zrób ćwiczenie z „odszyfrowywaniem” seksualnych fantazji

Zadanie dodatkowe:

Zrób sesję miłości solo z elementami swojej fantazji lub inspiracji z którejś ze scen z filmu „Diabeł w Pannie Jones”

i/albo

wprowadź elementy swojej fantazji lub inspiracji z filmu do erotycznego spotkania z partnerem/partnerką

Zadanie 2:

Zaplanuj 3 kobiece spotkania o seksie w stylu spotkań „Poszerzania Świadomości” z lat 70-tych, ale odbywających się dzisiaj. Jakie tematy chciałabyś na nich poruszyć? Do rozmowy na jakie trzy, najbardziej dla Ciebie znaczące, tematy ze styku obszarów seksualności i polityki, chciałabyś zaprosić kobiety.

Zadanie dodatkowe:

Napisz krótkie zaproszenia na te trzy spotkania.

Zadanie 4:

Wybierz co najmniej dwa ćwiczenia, które Ci się podobają i dwa, które Cię odrzucają z filmu „Ho to be a Sex Goddess” i wykonaj jej z sercem! Przyłóż się!

Jeśli chcesz, możesz zrobić wszystkie.

Zadanie 3:

Zapisz trzy tezy na temat kobiecej seksualności i/lub seksualnej kultury XX i XXI wieku, których odzwierciedlenie znaleźć można w filmach z tej lekcji.

Zadanie dodatkowe:

Napisz krótki esej na temat „Przebudzenie Lilith podczas drugiej fali feminizmu, Przebudzenie Lilith w Polsce 2018 i Przebudzenie Lilith we mnie”

Podziel się wrażeniami i wykonanymi pracami (napisanymi tekstami) z Kobietami z Twojego małego kręgu i/lub na forum

Dobrej zabawy!

8 komentarzy

Napisz komentarz

Szybki kontakt

Obiecuję odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe!

Wysyłanie

©2024 KARO Akabal

Cieszę się, że zajrzałaś do Sex&Love School!

Mam nadzieję, że się tam spotkamy.

A teraz mam prezent dla Ciebie

ebook #chcemisię

Pobierz do ZA DARMO

[FM_form id="4" redirect="http://www.karoakabal.pl/wp-content/uploads/2015/07/ebook-chcemisie.pdf"]

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?